Interim MKB – Wij denken in oplossingen

Onze klanten weten natuurlijk als geen ander hoe fijn hulp van een van onze professionals kan zijn bij problemen. Neem het dus niet (alleen) van ons aan maar ook van onze klanten!

Conform de nieuwe wetgeving gaan wij vertrouwelijk en discreet om met alle gegevens van onze klanten en derden. Om die reden zijn de  recensies anoniem geplaatst.

Onze klanten vertellen:

Beste Wim, wil nog even bedanken voor je advies. Ik heb je adviezen opgevolgd (bijna allemaal :-)). Mijn bedrijf draait nu goed winst, het was even doorbijten maar we zijn weer op het goede spoor. Nogmaals bedankt en als ik een keer wat terug kan doen hoor ik het graag.

Al maanden weet ik dat het niet goed gaat binnen mijn eenmanszaak. Ik heb genoeg werk maar door een tijdelijke uitval ivm ziekte waren er nog een aantal oude schulden bij de belastingdienst. Ik kreeg het niet zelf voor elkaar om tot een regeling te komen. Ze vragen zoveel informatie (prognoses, liquiditeitsoverzicht en begrotingen) die ik niet had zodat ik uiteindelijk bezoek kreeg van een deurwaarder die beslag legde op mijn bedrijfwagen! Mijn enige manier om uberhaupt geld te verdienen dreigde ik kwijt te raken. Toen ik een advertentie zag van Interim MKB heb ik toch maar gebeld. Binnen 2 dagen kon ik op kantoor komen met mijn gehele administratie en heb ik mijn probleem uitgelegd. Timo regelde dezelfde dag nog uitstel van de beslaglegging en Henri maakte binnen 2 weken van mijn stapels papieren een ordelijke administratie. Die gegevens met een uitgebreide uitleg van mijn situatie leverde direct resultaat op bij de belastingdienst. Ze ging akkoord met een redelijke regeling die ik netjes elke maand betaald. Daarna heeft Henri mij ook nog geholpen om mijn administratie zelf bij te houden en maak ik nog steeds gebruik van de diensten van Interim MKB voor mijn aangiftes en jaarrekeningen. 

In mei van dit jaar wist ik niet meer hoe ik (DGA van een middelgrote onderneming) de salarissen van mijn personeel (±100 man) moest betalen. Mijn productie liep goed, ik verkocht wekelijks aan mijn klanten en mijn personeel werkte zich een slag in de rondte en toch kon ik de rekeningen niet meer betalen. Ik had geen idee hoe het kon. Toen het ernaar uitzag dat ik de salarissen van mijn personeel die maand niet meer kon betalen wist ik dat ik hulp nodig had. Al na het eerste telefoongesprek met Interim MKB had ik het idee dat zij weten wat ze doen. De volgende dag zat er een financiële man bij mij op kantoor die mijn cijfers doorliep en de dag erna zat ik met Wim. We besloten dat ik tijdelijk terug zou stappen als directeur. Zijn snelle handelen en actief de problemen op de pakken hebben mijn bedrijf gered. Hij en zijn medewerkers namen contact op met al mijn schuldeisers en creëerde zo rust. Toen de cijfers allemaal in orde waren bleek dat mijn kostprijs veelte laag was. Wim heeft een prijsverhoging doorgevoerd. Ons bedrijf hield het voor onmogelijk dat er ruimte was voor prijsverhogingen bij onze klanten. Hij heeft een strategisch plan gemaakt en substantiële prijsverhogingen gerealiseerd waardoor ons bedrijf weer een gezonde winstmarge kreeg. Geen boze telefoontjes meer van leveranciers, geen brieven meer van de belastingdienst of grote incassobureaus. Ik kon weer ondernemen! Ik ben inmiddels zelf weer de directeur en heb nog zeker elke 2 weken contact met Wim voor een praatje en advies.

Drie jaar geleden ben ik mijn eigen bedrijf gestart na altijd in vaste loondienst geweest te zijn. Ondanks veel successen waren er ook veel uitdagingen. Met name voorraadbeheer en het behouden van een goede cashflow waren grote uitdagingen. Door het verliezen van een grote klant en het aangaan van te dure zakelijke leningen om het hoofd boven water denken te kunnen houden kwam ik op een punt dat ik het niet meer zelf redde. Interim MKB heeft mij ontzettend goed geholpen om weer terug in het zadel te komen. Erg prettige communicatie met een gezonde dosis nuchterheid, kennis, een positieve houding en veel pro-activiteit. Interim MKB is niet alleen erg goed in crisis-mamangement maar ook sterk op het juridische en administratieve vlak. Ik blijf dan ook zeker gebruik maken van hun diensten!

Waarom ik zo positief ben over Interim MKB? Omdat ze mijn bedrijf gered hebben. Ik ben al jaren succesvol zelfstandige. Een grote klantenkring en vaste stroom orders. Ik had mijn administratie op orde en had een reservepotje voor onvoorziene omstandigheden. Ik had het dus goed voor elkaar. Er was geen noodzaak veel aan sales te doen en dit gebeurde dan ook, achteraf, veel te weinig. Tot de zomer van 2017. De vaste stroom orders bleef wel maar ik kreeg steeds minder nieuwe klanten meer. Langzaamaan droogde de orders van de bestaande klanten op en bleven nieuwe klant uit. In oktober 2018 was mijn reservepotje leeg, had ik geen nieuwe orders meer en was mijn succesvolle bedrijf een puinhoop. Door het inschakelen van Interim MKB kwam ik erachter dat mijn vindbaarheid op internet erg slecht was. Met een paar kleine veranderingen en een klein budget merkte ik direct verschil. Van gemiddeld 1 nieuwe order in de week ging ik naar gemiddeld 4 nieuwe orders per week. En door deze extra inkomsten kon ik de opgelopen achterstanden inlopen. Door de heldere communicatie van Interim MKB aan mijn crediteuren stemde ze allemaal in met een eerlijke betalingsregeling en hoef ik me niet druk te maken over incassobureaus of iets dergelijks. Elke week heb ik overleg met Interim MKB over mijn sales en houden ze een vinger aan de pols wat betreft mijn achterstanden. Een fijn gevoel dat ik er niet alleen voor sta! Ik heb weer vertrouwen in mijn toekomst en in mijn bedrijf.

Interim MKB – Wij denken in oplossingen

Wacht niet langer en neem contact op
met onze specialisten voor een vrijblijvend gesprek.